16 Şubat 2016 Salı

Rota Virüsü Nedir?

Rota virüsü nedir?

Rota Virüs, altı ay ile iki yaş arasında görülen yoğun ishal ayrıca mide ve bağırsak iltihaplarına yol açan, çocuklarda ve yeni doğan bebeklerde enfeksiyona neden olan bir virüs türüdür. Kuluçka dönemi 2 ile 5 gün arasında değişiklik gösterir. Ateş, kusma ve ishalle birlikte seyreder. Ateş ve kusma kuluçka döneminin ilk zamanlarında 3-4 gün içinde geçebilir. Ama ishal 10 güne kadar seyredebilir. Her çocuğun 5 yaşına kadar en az bir kere rota virüsü nedeniyle hastalandığı görülmektedir. Rota Virüsü birkaç kez de bulaşabilir. 

İshal her yaş grubu için tehlikeli aslında. Tabi bebek ve çocuklar için durum daha da zor. İshale karşı bol bol sıvı tüketimi yapılmalı. Bir diğer korunma yöntemi ise temizlik. Özellikle bizim gibi bebekli ve çocuklu aileler bu duruma daha fazla dikkat etmeli.

"ee çocuk mikropta almalı" diyenlere aldırmayın siz. Hastalıklardan korunmalı, bağışıklık sistemini güçlendirmeliyiz.

Benim minik için Doktor tavsiyesi ile 3 ve 5.aylarda rota virüsü aşısını yaptırdık. Özel bir ilaç olduğu için devlet kapsamı dışında. Fiyatı ise 150,00 TL idi.

Biz yaptırdık çok şükür bir sıkıntı yaşamadık. Elimden geldiğince temizliğe çok önem veriyorum.

Siz değerli Annelerinin de yorumlarını bekliyorum.


1 yorum:

  1. Merhabalar bloğunuz hayırlı olsun.Paylaşımlarınız benim gibi bebekli anneler için çok faydalı daha güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle bloğunuz takibe aldım bana da beklerim sevgiler.

    YanıtlaSil